Terug naar overzicht

'Later word ik' Apple's Superheld

Yasmine
18 oktober 2019
Door Yasmine

We spraken met onze Switchmannen en -vrouwen van ons Services luik in Antwerpen. Samen met hun collega's zijn Kelly, Jules, Mohamed en Jan dagelijks redder in nood voor klanten met een defect toestel. Correcter en eerbiediger is dus ook om hen aan te spreken met Superheld van elk Apple product. We vroegen hen hoe het is om Apple Services Expert bij Switch te zijn.

We zijn steeds op zoek naar gemotiveerde mensen om ons Services team in Antwerpen of Gent te versterken.

Bekijk de vacature >>hier<<.

Wat geeft jou voldoening als Apple Services Expert?

Kelly: Ik haal vooral veel voldoening uit de klanttevredenheid. In onze hubs krijgt elke klant een Services Expert toegewezen die verantwoordelijk is voor de opvolging van zijn/haar dossier, waardoor je nauw betrokken bent met die klant. Dat wij onze klanten meteen verder kunnen helpen zonder dat we ze moet doorverwijzen, is een echte luxe. Dit is uniek aan onze Switch Hubs.

Jules: Mijn grootste motivator is het product zelf. Ik ben elke dag met Apple-producten bezig: van de nieuwste features ontdekken op iOS tot de laatste nieuwe iPhone openschroeven, het blijft me mateloos fascineren. Er zijn niet veel jobs waar dat mogelijk is.

Mohamed: En er komen ook elk jaar steeds nieuwe producten uit, hé. Neem nu de iPhone 11, nieuwe Watch, iOS 13 etc. zo blijven we bijleren en de producten zijn bovendien van topkwaliteit. Bij elke innovatie van Apple is nieuw certificaat noodzakelijk. Je mag dus zeker verwachten dat je constant bijleert over ‘s werelds technische topproducten.

Hoe is de sfeer met de collega's? 

Jules: Ik geef niet eenvoudig controle uit handen, maar ik heb hier wel geleerd om collega’s te vertrouwen. Op een vrije dag weten dat je werk goed wordt opgevolgd: dat is een zalig gevoel.

Jan: We zijn een hecht elftal, echte ploegspelers die dagelijks het optimale uit defecte toestellen halen.

Wat kan je vertellen over de klantrelaties als Apple Services Expert?

Jules: Veel mensen kunnen niet zonder hun smartphone, maar hebben er vaak nog een hoop vragen over. Ik beschouw het mijn job om een klant het meeste uit zijn toestel te laten halen. Technologie als een manier om hun leven te vereenvoudigen.

Kelly: Voor mij is het belangrijkste aan een klantrelatie de appreciatie die je ontvangt. Als je bij intake correcte info geeft, je actieplan duidelijk communiceert én realiseert, zijn klanten heel dankbaar voor het herstellen van hun geliefde toestel. 

Hoe gevarieerd is jouw functie? 

Kelly: Héél. Geen enkele dag is hetzelfde en het takenpakket is erg uitgebreid. Zo start je telkens met het klantencontact. Daarna volgt de diagnose en vervolgens werk je aan de herstelling. Uiteindelijk verwerk je alles administratief in verschillende systemen (GSX, GWT Order portal, eventueel Smart2cover portaal, ...). Eens dat alles verwerkt is, breng je de klant op de hoogte en kan je een positieve ervaring bieden aan de klant. En dat is enkel voor 1 herstelling. Verder heb je natuurlijk nog de dagelijkse leveringen via UPS en alle oude of defecte onderdelen die teruggestuurd moeten worden. 

Jules: De combinatie van het technische en het communicatieve spreekt me aan. Dit gaat van diagnoses uitvoeren en toestellen repareren tot klantcommunicatie. Dat evenwicht zorgt ervoor dat een dag als Apple Services Expert veel variatie kent.

Welke technische achtergrond heb je nodig als Apple Services Expert? 

Kelly: Om heel eerlijk te zijn was mijn technische achtergrond erg beperkt. Maar Apple levert ons een goed leerplatform aan en je vindt verschillende artikelen terug in GSX waar je ten allen tijde op kunt terugvallen. Ook de collega's op Noorderlaan hebben veel tijd in mij geïnvesteerd om mij de kennis bij te brengen die ik vandaag heb. En na bijna 2 jaar als Apple Services Expert staan zij nog altijd klaar om te helpen bij vragen. 

Jan: Omdat je van alle markten thuis moet zijn -je hebt people skills, je bent commercieel & technieker- heb je geen specifieke ervaring nodig, wel goesting. We zijn gewoon enthousiaste en leergierige mensen met een grote interesse in de tech wereld. 

Ook goesting gekregen na het lezen van dit artikel? Goed nieuws, we zijn steeds op zoek naar gemotiveerde mensen om ons Services team te versterken.

Bekijk de vacature >>hier<<.

Yasmine
18 oktober 2019
Door Yasmine