Terug naar overzicht

Je iPhone batterij vervangen bij Switch

Vicky
16 april 2018
Door Vicky

batterij iPhone vervangen

In een open brief bood Apple eind december haar verontschuldigingen aan voor de manier waarop ze omgegaan is met de communicatie over tragere iPhones. Het is nooit Apple’s intentie geweest om te raken aan de gebruikerservaring van klanten en op die manier nieuwe toestellen te verkopen. Prestaties van de iPhone-batterij werden enkel afgeremd wanneer de batterij minder goed presteerde. Noodzakelijk, anders zou de iPhone regelmatig uitvallen bij intensieve prestaties waardoor je hem tijdelijk niet kan gebruiken.

Wat is er juist gebeurd of aan de hand?

Batterijen zijn complexe, chemische onderdelen die minder effectief worden naarmate ze verouderen. Bovendien hebben heel wat zaken invloed op de gebruiksduur van de iPhone: de manier waarop de iPhone geladen wordt, welke apps er gebruikt worden en/of hoe vaak ze gebruikt worden enz… 
Om de levensduur van de batterijen van ‘oudere’ toestellen te verlengen voegde Apple daarom ong. een jaar geleden een functie toe aan iOS 10.2.1 waarbij de prestaties van oudere toestellen afgeremd werden.
Voordeel: bij piekprestaties zal de iPhone niet uitvallen, maar verder blijven werken. Maar wel iets trager dan je van hem gewoon bent.

Kan ik dan best de batterij van mijn iPhone meteen laten vervangen?

Het is goed mogelijk dat je helemaal geen verschil merkt in de dagelijkse prestaties van je toestel. In hoeverre wijzigingen waarneembaar zijn, hangt af van de mate van energiebeheer die vereist is voor een bepaald toestel. Merk je geen verschil, dan hoef je (nog) niks te ondernemen. Weet je het niet zeker? Je kan dit ook zelf even checken.

Hoe?

  • Ga naar Instellingen > Batterij. Is de batterij aan vervanging toe, dan zal de melding ‘je iPhone batterij heeft mogelijk onderhoud nodig’ verschijnen.

batterij vervangen iOS

Ondervind je zelf hinder en wens je de prestaties van je iPhone op te krikken? Dan kan je een batterijvervanging overwegen. Lees ook even onze tips hier om de gebruiksduur van je batterij te verlengen.

Hoeveel kost het om de batterij te laten vervangen bij Switch?

Tot nu toe kostte een batterijvervanging bij Switch € 99. Omdat we net als Apple mee in de bres springen om klanten te helpen, passen we de prijs aan naar € 39,95 en dit tot eind 2018. Bovendien bieden we nog 25% korting op een screenprotector naar keuze. Zowel deze screenprotectors als de screenprotectors van Belkin die we in de winkel ter plaatse aanbrengen, komen in aanmerking. *

We zijn er ons verder van bewust dat een batterijvervanging bij Apple goedkoper is. Switch heeft helaas niet dezelfde middelen om tegemoet te komen aan de huidige vraag. Met ons verminderd tarief, onze afsprakentool en winkelaanbod over het hele land proberen we toch zo veel mogelijk klanten verder te helpen.

Waarom de iPhone batterij bij Switch vervangen?

  • Met 29 winkels verspreid over België is er altijd wel een Switch-winkel bij jou in de buurt.
  • Switch biedt 3 maanden garantie op je herstelde iPhone op het vervangend onderdeel of de originele garantie, welke het langste dekking biedt.
  • Je kan een afspraak maken om de batterij meteen ter plaatse te vervangen, waardoor je je iPhone slechts een uurtje hoeft te missen
  • Al onze Apple servicemedewerkers zijn Apple Certified Engineers. Je kan dus met een gerust hart je batterij bij Switch laten vervangen.

Authorised Service Provider

Hoe verloopt de vervanging van de iPhone-batterij bij Switch?

Er zijn 2 mogelijkheden:

1) Je maakt een afspraak: 

Via de publieke agenda van apple.be kan je een afspraak maken in één van onze service centra. Gelieve deze stappen te volgen:

  • Surf naar deze pagina
  • iPhone > Batterij, voeding en opladen
  • Batterijvervanging > Inleveren voor reparatie
  • Inloggen via AppleID > Postcode + Aanbieder > Selecteer de service centra met beschikbaarheid
  • Selecteer de gepaste dag en uur > uw afspraak is bevestigd

De hersteltijd is ongeveer 45 min. Kom zeker op tijd voor jouw afspraak. Ben je te laat, dan sluiten we je afspraak en kan de batterijvervanging niet doorgaan.

Ben ik zeker bij een afspraak dat het herstel zal doorgaan?

Door de grote vraag is de beschikbaarheid van alle batterijen beperkt. Bij aanvang van uw afspraak overlopen we met u alle details zodat u niet onnodig uw iPhone moet missen.

2) Je brengt de iPhone binnen in de Switch winkel in je buurt. Heeft deze winkel geen eigen hersteldienst, dan wordt de iPhone naar de dichtstbijzijnde winkel met hersteldienst gebracht. Deze winkels hebben een eigen hersteldienst:

De doorlooptijd zal afhangen van het type toestel, de winkel waar je de iPhone binnenbrengt en het moment van beschikbaarheid van batterijen. Hou rekening met een wachttijd van 3 weken. Door het grote aantal aanvragen loopt de hersteltijd op en dus raden we aan om een afspraak te maken.

Welke toestellen komen in aanmerking?

• iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPhone 6s, iPhone 6s Plus en iPhone SE met iOS 10.2.1 of nieuwer
• iPhone 7 en iPhone 7 Plus met iOS 11.2 of nieuwer

Voor iPhone 6s loopt er momenteel ook een batterij vervangingsprogramma van Apple waarbij de batterij gratis vervangen wordt. Kijk hier of je iPhone hiervoor in aanmerking komt.

Ik heb mijn batterij reeds laten vervangen aan een duurder tarief. Wat nu?

Klanten die elders meer betaalden, komen mogelijk in aanmerking voor een vergoeding. Neem hiervoor contact op met Apple Support, via 0800 80 407 voor Nederlandstalige klanten of via 0800 80 404 voor Franstalige klanten.

Voorwaarden
• Het verminderde tarief is geldig t.em. 31/12/2018.

• De korting op een screenprotector kan enkel verkregen worden na vervanging van de iPhone batterij.

• Deze korting is niet cumuleerbaar met andere promoties en geldig voor 1 screenprotector.

• Er kan slechts één batterij per toestel worden vervangen.

• Voor iPhones met niet-originele onderdelen geldt het volgende:
- Switch vervangt enkel originele batterijen. Breng je dus een iPhone binnen met een niet-originele batterij, dan zal deze niet vervangen kunnen worden.
- Bij een niet-origineel scherm zou het kunnen dat het scherm na vervanging niet meer mooi aansluit op je iPhone of zelfs breekt. Switch is hierbij niet verantwoordelijk voor de toegebrachte schade.

• Als blijkt dat andere factoren de vervanging belemmeren - zoals een toestel met waterschade of andere schade - dan zal de batterij niet vervangen worden.

• Switch zal ook 'gezonde' batterijen vervangen op vraag van de klant. We voeren standaard een controletest uit om de status van je batterij te verifiëren. Zelfs als deze nog in prima staat blijkt, maar je toch een nieuwe batterij wenst, zullen we deze voor je vervangen aan het verminderde tarief.

Heb je verder nog vragen of zijn er zaken onduidelijk? Neem dan contact op met onze klantendienst via 03/226 20 06 of via het contactformulier op onze website.

Vicky
16 april 2018
Door Vicky