Wat is AppleCare?

AppleCare is een dienst van Apple die je toelaat om tot drie jaar na de factuurdatum van je Mac – of twee jaar na de factuurdatum van je iPad - een beroep te doen op de technische ondersteuning van Apple. Dit door (onbeperkt) telefonisch vragen te stellen over Apple hardware, iOS, Mac OS X, iLife en iWork. Bovendien geniet je gedurende drie jaar wereldwijde dekking voor de eventuele reparatie van je Mac (twee jaar voor de iPad), en dat zowel voor onderdelen als voor arbeidskosten. 

De dekking omvat niet alleen de Mac of de iPad zelf, maar ook meegeleverde Apple accessoires (zoals de lichtnetadapter), Apple RAM geheugen, AirPort stations, de Time Capsule en een Apple beeldscherm (als het samen met de Mac werd aangeschaft) worden mee gedekt.

Bijkomende voorwaarden

  • (1) AppleCare moet binnen de twaalf maanden na de oorspronkelijke aankoopdatum van je Mac/iPad worden aangeschaft, en biedt tot drie jaar lang (twee jaar voor de iPad) service- en reparatiemogelijkheden, gerekend vanaf de oorspronkelijke aankoopdatum van je Mac/iPad.
  • (2) Aan telefonische ondersteuning zijn mogelijk telefoonkosten verbonden. De beschikbaarheid van de reparatiemogelijkheden hangt af van het land waarin de reparatie wordt aangevraagd en de plaats waar de Apple Authorized Service Provider zich bevindt. Voor reparatie aangeboden producten kunnen worden gerepareerd of worden voorzien van vervangende onderdelen die wat prestaties en betrouwbaarheid betreft gelijk zijn aan nieuwe onderdelen. Apple kan de klant tevens verzoeken om bepaalde eenvoudig te installeren onderdelen zelf te vervangen.

 AppleCare Protection Plan in het kort:

  • Wat? Garantie-uitbreiding
  • Inhoud? Telefonische assistentie + verschillende reparatiemogelijkheden
  • Door? Apple
  • Duur? iPad: 2 jaar vanaf de aankoop - Mac: 3 jaar vanaf de aankoop
  • Welke producten? iPad en Mac
  • Kost? iPad: €79 - Mac: vanaf € 89

AppleCare Protection Plan = Apple wil je garanderen dat je 100% van je iPad en Mac gebruik kunt maken.

Prijzen AppleCare:

AppleCare prijzen

     Bekijk alle Apple Care Protection Plans »

 

Hoe AppleCare registreren?

Je kan je toestel registreren op de Apple website. Hiervoor heb je je Apple ID nodig en je aankoopfactuur. Daar staat het serienummer van je Mac/iPad op en het registratienummer van je AppleCare pakket.

Als je er niet in zou slagen om het registratieproces te voltooien, neem je best contact op met AppleCare op het nummer 0800 80 407.

 

Hoe AppleCare contacteren?

Bel 0800 80 407 of neem contact op via de Apple website.

Vergelijk met SwitchCare.